• Na kim zarobić, na kliencie czy na partnerze?
    Na kim zarobić, na kliencie czy na partnerze?

Na kim zarobić, na kliencie czy na partnerze?

Systemy drobnicowe opierają się na ścisłej współpracy wielu firm. Idea takich kooperacji, które rozwijają się dynamicznie opiera się na założeniu że w ramach systemu wszyscy wszystkim świadczą usługi po cenach zbliżonych do kosztów operacyjnych. Ponadto wszyscy traktują jedni drugich jak kluczowych klientów. To znaczy świadczą usługi na najwyższym poziomie.

To jest bardzo proste. Ja chcę żebyś wykonał mi usługę możliwie najtaniej a jednocześnie niezawodnie, a ja zrobię dla ciebie to samo.

Dzięki temu każdy z partnerów w systemie ma możliwość pozyskiwać klientów, oferować im usługi za rozsądną cenę. Ma też pewność że jego klient będzie w systemie należycie obsłużony. Dzięki temu system żyje, rozwija się oraz doskonali. Im więcej przesyłek w systemie tym niższe koszty jednostkowe, i tym więcej wszyscy mogą zarobić. Zarobić na klientach.

Niektórzy jednak rozumieją współpracę partnerską inaczej.

Podjąłem kiedyś pracę z pewną firmą spedycyjną, która miała partnera w Niemczech. Partner ten przywoził do Polski przesyłki drobnicowe, a ów spedytor wykonywał dystrybucję na terenie kraju. Do firmy tej próbowałem pozyskać klienta, który dysponował dużym wolumenem przesyłek na rynek niemiecki. Chciał nam zlecić ich transport i dystrybucję. Zwróciliśmy się więc do niemieckiego partnera z prośbą o aktualną taryfę dystrybucyjną. Oferta, którą otrzymaliśmy była totalnie nieatrakcyjna i uniemożliwiła pozyskanie klienta.

Kilka tygodni później w przypadkowej rozmowie z innym pracownikiem tej firmy spedycyjnej dowiedziałem się. że tego niemieckiego partnera to trzeba bardzo pilnować. To kluczowy klient. Zarabiamy na nim najwięcej ze wszystkich klientów.

Sprawa się poniekąd wyjaśniła. Oferta partnera była odzwierciedleniem naszej oferty dla niego. Współpraca się nie rozwija, nie ma nowych klientów. Jest za to stabilny zarobek na partnerze.

Jest to oczywiście jakiś pomysł na biznes. Ja jednak go nie podzielam.

Inne artykuły:

Na kim zarobić, na kliencie czy na partnerze?

Na kim zarobić, na kliencie czy na partnerze?

Systemy drobnicowe opierają się na ścisłej współpracy wielu firm. Idea takich kooperacji, które rozwijają się dynamicznie opiera się na założeniu że w ramach systemu wszyscy wszystkim świadczą usługi po cenach zbliżonych do kosztów operacyjnych. Ponadto wszyscy traktują jedni drugich jak kluczowych klientów. To znaczy świadczą usługi na najwyższym poziomie.

Magazynowanie

Po co komu Track & Trace?

T&T to hasło które klienci firm spedycyjnych wymieniają jednym tchem, razem z listą innych wymagań dotyczących przewozów ich przesyłek. Brak możliwości śledzenia on line statusu przesyłki często dyskwalifikuje spedytora w wyścigu do kontraktu z danym klientem.